Confirmado Raf Simons se suma a Calvin Klein

El diseñador belga Raf Simons fue nombrado el martes director creativo de la firma estadounidense Calvin Klein con efecto inmediato, unos nueve meses después de haber dejado Dior, según un comunicado de la empresa.

La llegada de Raf Simons, de 48 años, a uno de los bastiones del prêt-à-porter estadounidense fue anunciada por la prensa en varias oportunidades estos últimos meses.

"En su papel de director creativo, una de las tareas de Simons consistirá en supervisar todos los aspectos del diseño, la mercadotecnia global y las comunicaciones, así como los servicios creativos visuales", anunció la firma en Facebook.

Simons renunció en octubre a su puesto de director creativo en Christian Dior tras más de tres años al timón del gigante francés. Había asumido en abril de 2012, después de que el diseñador británico John Galliano fuera despedido tras las protestas que suscitaron sus insultos antisemitas en un bar de París que fueron grabados.

"La compañía no estaba dirigida por un creativo visionario desde cuando estaba el propio Klein, y confío en que esta decisión lanzará a la marca Calvin Klein y tendrá un impacto significativo", dijo el presidente de Calvin Klein, Steve Shiffman.

Calvin Klein, Inc. today announced the appointment of Raf Simons as Chief Creative Officer of the brand, effective immediately. ⠀ Mr. Simons will lead the creative strategy of the Calvin Klein brand globally across the Calvin Klein Collection, Calvin Klein Platinum, Calvin Klein, Calvin Klein Jeans, Calvin Klein Underwear and Calvin Klein Home brands. As part of his role as Chief Creative Officer, Mr. Simons will oversee all aspects of Design, Global Marketing and Communications, and Visual Creative Services. Mr. Simons’ first collections will debut for the Fall 2017 season. ⠀ The appointment of Mr. Simons as Chief Creative Officer marks the implementation of Calvin Klein’s new global creative strategy, announced in April 2016, to unify all Calvin Klein brands under one creative vision. The strategy comes as part of a global evolution of the Calvin Klein brand, which began with the reacquisition of the Calvin Klein Jeans and Calvin Klein Underwear businesses in 2013. As Calvin Klein looks to grow the brand to $10 billion in global retail sales, this new leadership is intended to further strengthen the brand’s premium positioning worldwide and pave the way for future long-term global growth. ⠀ The arrival of Raf Simons as Chief Creative Officer signifies a momentous new chapter for Calvin Klein,” said Steve Shiffman, CEO of Calvin Klein, Inc. “Not since Mr. Klein himself was at the company has it been led by one creative visionary, and I am confident that this decision will drive the Calvin Klein brand and have a significant impact on its future. Raf’s exceptional contributions have shaped and modernized fashion as we see it today and, under his direction, Calvin Klein will further solidify its position as a leading global lifestyle brand.” ⠀ As part of the creative strategy for the apparel and accessories business, Calvin Klein also announced the hire of Pieter Mulier as Creative Director, reporting directly to Mr. Simons. Mr. Mulier will be responsible for executing Mr. Simons' creative and design vision for all men’s and women’s apparel and accessories lines within the Calvin Klein brand.

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Foto: Raf Simons Dior SS14 - (c) Catwalkpictures.com

 

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